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oldtimer mitnehmen nach Deutschland

Verfasst: Fr 2. Jun 2006, 13:48
von Clewits
Sorry it's in english:What do I have to think of when I want to live in Germanyand want to take my oldtimers with me from Holland.I've heared from a member of the NSU club that oldtimersin Germany need an unregulated cathalyser is that true?So what about the TUV, I can imagine that the cars needa new TUV even when they are tested in Holland and ofcoursea German Licence plate.Are there any good websites about this ?Anyone around with experiences ?(My cars are sunbeam Alpine 1964, Singer Chamois/Imp 1966/1970, Jaguar XJ6 1969)Answers in German are ok I can read it Thanks for your helpBert

oldtimer mitnehmen nach Deutschland

Verfasst: Fr 2. Jun 2006, 14:05
von ventilo
Bart,wij spreken ook Nederlands, maar.....Nein, Deine Autos brauchen keinen Katalysator.Um Deine Fahrzeuge in Deutschland zulassen zu können mußt Du zum TÜV (DEKRA in Ostdeutschland). Dort wird auch für die beiden Autos von 1970 die Abgasuntersuchung durchgeführt und die Untersuchung für das "H-Kennzeichen" (weniger Steuer).Zudem mußt Du eine Versicherung abschließen (am Besten eine preiswerte Oldtimer-Versicherung).Mit den Papieren geht es dann zur Zulassungsstelle, wo der Rest erledigt wird und die neuen Nummernschilder abgestempelt werden.Überlege aber, ob es nicht preiswerter ist die Autos nach wie vor in den Niederlanden angemeldet zu lassen.In welche deutsche Stadt ziehst Du? Evtuell kann ein örtlicher Oldtimerclub bei der Zulassung helfen?de groetjes uit Keulen(en wij worden toch weer voetball kampioen...)

oldtimer mitnehmen nach Deutschland

Verfasst: Fr 2. Jun 2006, 14:10
von Hurvinek
Zitat:Original erstellt von ventilo am/um 02.06.2006 14:05:29(...)(en wij worden toch weer voetball kampioen...)DAS wiederum wage ich zu bezweifeln...... (Sorry für's off-topic)

oldtimer mitnehmen nach Deutschland

Verfasst: Fr 2. Jun 2006, 14:33
von Clewits
Thanks for your info.Great no "katalysator" that helps OK so I have to go to the TUV for more info.WE'll be moving just over the border near Kleve.I doubt if I can keep them dutch registered maybe for only a maximum period of a year or so.You're saying to apply for a H licence for less road taxshame to be paying tax again, is it much ? depending on theorigional value of the car or weight as in Holland or ...?So only cars from 1970 onwards get tested for "abgasse"is that a co2 test only or more ?Thanks againBertZitat:Original erstellt von ventilo am/um 02.06.2006 14:05:29Bart,wij spreken ook Nederlands, maar.....Nein, Deine Autos brauchen keinen Katalysator.Um Deine Fahrzeuge in Deutschland zulassen zu können mußt Du zum TÜV (DEKRA in Ostdeutschland). Dort wird auch für die beiden Autos von 1970 die Abgasuntersuchung durchgeführt und die Untersuchung für das "H-Kennzeichen" (weniger Steuer).Zudem mußt Du eine Versicherung abschließen (am Besten eine preiswerte Oldtimer-Versicherung).Mit den Papieren geht es dann zur Zulassungsstelle, wo der Rest erledigt wird und die neuen Nummernschilder abgestempelt werden.Überlege aber, ob es nicht preiswerter ist die Autos nach wie vor in den Niederlanden angemeldet zu lassen.In welche deutsche Stadt ziehst Du? Evtuell kann ein örtlicher Oldtimerclub bei der Zulassung helfen?de groetjes uit Keulen(en wij worden toch weer voetball kampioen...)

oldtimer mitnehmen nach Deutschland

Verfasst: Fr 2. Jun 2006, 14:55
von Hurvinek
Original erstellt von Clewits am/um 02.06.2006 14:33:09(...)So only cars from 1970 onwards get tested for "abgasse"is that a co2 test only or more ?(...)Exactly from 01.07.1969 onwards!!!This might be an important information because of your '69 Jaguar......Good luck and best wishes fromOliver

oldtimer mitnehmen nach Deutschland

Verfasst: Fr 2. Jun 2006, 15:37
von Frank the Judge
Zitat:Original erstellt von Clewits am/um 02.06.2006 14:33:09OK so I have to go to the TUV for more info.WE'll be moving just over the border near Kleve.I doubt if I can keep them dutch registered maybe for only a maximum period of a year or so.You're saying to apply for a H licence for less road taxshame to be paying tax again, is it much ? depending on ...So only cars from 1970 onwards get tested for "abgasse"is that a co2 test only or more ?Zitat:Hi Bert,for licensing your cars in Germany you do needan inspection (TÜV) conforming §21 StVZO (Straßenverkehrs-zulassungs-ordnung) as every regualary car - around 100 Euroan inspection (TÜV) conforming §21"C" StVZO as authentication for cars older than 30 years - around 60 Euroa confirmation from the www.kba.de which states the car is not stolen - around 18 Eurothe original titlesa letter from a car insurer - I suggest www.oldiecarcover.de - but there are others as wellan exhaust-gas test (co2) for cars with a later registration than 1st of July 1969 is required. Can be done at some gas stations and garages - 30 Euro.Road Tax for historical cars is 191 Euro/year flat.

oldtimer mitnehmen nach Deutschland

Verfasst: Fr 2. Jun 2006, 15:52
von Panama
Hallo,bei mehreren Fahrzeugen ist eine 07 - Nummer doch eventuell anzuraten.Kostet auch nur einmal € 191 Steuer & Versicherung.Kommt darauf an, ob diese fahrzeuge als Alltagswagen genutzt werden.GrußPeter

oldtimer mitnehmen nach Deutschland

Verfasst: Fr 2. Jun 2006, 16:04
von ventilo
oder weiter mit NL-Kennzeichen fahren:- gar keine Steuer (weil über 25 Jahre alt)- keinen Ärger mit TÜV, KBA, StVA, Versicherung usw.- keine häßlichen "Euro"-Kennzeichen- kein erneutes Ummelden bei evtl. Umzug zurück in die Heimatman muß dann halt einen Wohnsitz in NL behalten und zur APK über die Grenze, aber von Kleve ist das ja nicht sooo weit.